פיצ’ר אירועים באודיו של לינקדאין

כגייק לינקדאין מושבע, אני מרגיש שבוער בי לבדוק כל פיצ’ר חדש שלינקדאין מוציאים או לכל הפחות משחררים בישראל. למרות שהפיצ’ר אותו אני הולך לסקור היום, “אודיו איוונט”, אינו חדש, אפשר להגיד שלינקדאין התחילו לקדם אותו בצורה מאסיבית בארץ רק בשבוע האחרון. כשנכנסתי לפרופילים רבים של יוצרי תוכן שאני מנהל, ראיתי את ההודעה הבאה מופיעה בחלק העליון של הפיד אצל כל אחד מהם.

וכשלינקדאין מודיעים שיש דרך חדשה בשבילי, או בשביל הלקוחות שלי
לצורך העניין, ליצור קשר עם הקהל, זה משהו שאני בהחלט רוצה לבחון בעצמי.

אז קיפלתי שרוולים, הכנתי לי אספרסו קצר מהקפסולות המיוחדות של ה”לימטד אדישן” ששמורות לעבודה מיוחדת כמו זו ויצאתי לדרך – הקמת האירוע האודיו הראשון שלי בלינקדאין!
מאמר זה מהווה את הסקירה הקטנה שלי לחוויה שהייתה לי בהקמת האירוע והדרכתו, מזווית קצת אחרת ואני מאוד מקווה שגם יותר קלילה (❁´◡`❁) אתם תחליטו.

הקמת האירוע:

הממשק להקמת אירוע מאוד דומה להקמת אירוע בעמוד עסקי. יהיה נכון לומר שמדובר כמעט על אותו הממשק עם הבדלים קטנים בהם אגע בהמשך. 

כמו פיצ’רים אחרים שפתוחים רק עבור יוצרי תוכן (ראו ערך ניוזלטר בלינקדאין) נהוג לחשוב שגם הפיצ’ר הזה פתוח רק עבור יוצרי תוכן, אולם זה לא נכון. לינקדאין דורשים שתעמדו בשלוש דרישות לפתיחת אירוע אודיו:

קהל עוקבים מעל ל 150 אנשי קשר – יש!
עמידה בתנאי השימוש של לינקדאין – נשמע הגיוני, יש!
ושלא נגור בסין – מה? וואלה כן, יש!   

לחיצה על הקישור הזה תביא אתכם ישירות לעמוד של הקמת האירוע.

לאחר שמילאנו את הפרטים הבסיסיים של האירוע, הכוללים את הזמן המיועד ותיאור האירוע, נוכל להוסיף דוברים מרכזיים לאירוע שלנו. הדבר יעזור לקידום האירוע ויכניס עניין רב יותר, אם כמובן תדעו להתאים את הדוברים לקהל היעד.

כמובן שהדובר שאתם מכניסים לאירוע צריך לאשר זאת. ברור שאתם יכולים עכשיו להכניס את Gary Vee כדובר לאירוע שלכם וליחצן את האירוע כאילו שהוא מגיע לדבר אצלכם, אם הוא לא אישר זאת (ואם הוא מאשר זאת, תשלחו לי ישר קישור). 

 

ברכות, האירוע שלכם נוצר בהצלחה.

בחלק הבא לינקדאין מאפשר לכם לשתף את האירוע שלכם ולהזמין משתתפים מתוך הרשת שלכם. באפשרותכם להזמין עד 1,000 משתתפים מתוך הרשת שלכם בשבוע, כאשר השבוע נספר מיום שני עד שני ועל כל מששתף ש”אישר” הגעה אתם מקבלים את הקרדיט חזרה.

למרות זאת מומלץ להזמין רק קהל יעד רלוונטי לאירוע ולהתרכז בלתת ערך יותר מאשר בתפוצה.

כשמשתתף מאשר את האירוע, הוא יכול לבחור לקבוע תזכורת ביומן שלו ולהזמין את רשת הקשרים שלו.

לינקדאין מאפשר לכם להעלות את האירוע כפוסט ולייצר דיון על האירוע. האפשרות הזאת סופר חשובה להמשך כיוון שזו בעצם אחת משתי הדרכים היחידות שיש לכם לתקשר עם המשתתפים לפני האירוע. האפשרות השנייה תהיה ללחוץ על הטאב של Networking ולשלוח הודעה אישית. אני פחות אוהב את זה ובשביל מארגן האירוע זה גם קצת “חפירה” לשלוח עכשיו הודעות למשתתפים.

בתור מארגני האירוע, תוכלו לראות את התפוצה של האירוע ולקבל על כך סטטיסטיקות תחת הטאב של Analytics, שם תוכלו לראות את התפוצה של האירוע ולקבל נתונים על הדמוגרפיה של הקהל.

בחלק הזה בהחלט מדובר על עבודה יפה שלינקדאין עשו, במיוחד כאשר אנחנו מדברים על אירועים שאפשר לייצר מפרופילים אישיים ולא מעמודים עסקיים. לעומת זאת, בסוג זה של האירוע לינקדאין לא מאפשרים לנו לאסוף את המיילים של המשתתפים, בניגוד לאירועי חברה. לכן, אם ברצונכם לעדכן את הקהל על האירוע, הייתי ממליץ לעשות זאת בדרכים שונות ויצירתיות אחרות.

ונעבור לחלק הבא, האירוע עצמו:
השלב הראשון שעליכם לעשות הוא להצטרף לאירוע. וכן, גם אם אתם אלו שיצרתם את האירוע עליכם להצטרף אליו או במילים אחרות, להתחיל אותו.

לצערי הרב, לא קיבלתי תזכורת מלינקדאין לפני האירוע. לא במייל כמארגן האירוע ולא תחת “פעמון הנוטיפיקציות” בפרופיל שלי. גם באירוע אחר שהוספתי את עצמי כדובר, לא קיבלתי נוטיפיקציה לפני האירוע. מה שאומר שאתם צריכים באופן אקטיבי להיכנס לאירוע עצמו וללחוץ Join ורק אז תוכלו לעבור ל Live ולאפשר למשתמשים להיכנס לאירוע.

מהצד שלכם כמארגני האירוע, זה אומר שעליכם לתזכר את הדוברים שהזמנתם לאירוע. נכון שלינקדאין מאפשר לכם לקבל תזכורת ביומן על האירוע, אבל כמארגני האירוע ודוברים, אתם צריכים לוודא שהכל פועל לפני ולהפעיל את האירוע ממצב Off  ל On אחרת הקהל שכבר הגיע, יעזוב.

ברגע שתהפכו להיות Live לינקדאין ישלח התראה למשתתפים כי האירוע התחיל.

מבחינת הממשק עצמו, יאמר לזכותם של לינקדאין שהם בנו משהו מאוד ידידותי למשתמש (סוף סוף) ועשו כאן עבודה מרשימה. בתור הדובר ומארגן האירוע אני יכול לראות מי המשתתפים באירוע, לאפשר להם להעלות לשיחת ועידה, לשתף את הקהל עם בשאלות אינטראקטיביות באפשרות של הרמת יד 🖐🏼 (כמו בזום למשל) ולקבל התראות על משתתפים שרוצים לדבר.

במהלך האירוע עצמו, הרגשתי כי החוויה מהמובייל הייתה משמעותית טובה יותר מהדסקטופ. זה היה ברמה כזאת שסגרתי את המיקרופון במחשב ועברתי לתפעול שלם של האירוע דרך הנייד. סה”כ זה נשמע לי גם הגיוני בהתחשב בעובדה שאנחנו מדברים על אירוע אודיו. גם ההתנהלות בנייד הייתה לי פשוטה יותר מהחלון הקופץ שהופיע לי בדסקטופ ובהחלט מרגיש לי שיש ללינקדאין מקום לשיפור בהיבט הזה.

בתוכן של האירוע עצמו, לא ארחיב. אולם, רק אציין שאני בהחלט שמח שעשיתי את האירוע הזה והייתה לי את הזכות לעזור לעוד אנשים טובים לשפר את הפרופילים שלהם ולקבל קצת השקפה שונה על איך שאני רואה את הדברים.

שתפו את המאמר
יכול לעניין אותך גם

פודקסט לינקדאין

מאסטר מיינד – פודקאסט על קידום בלינקדאין עם ברק פינקלשטיין וזיו שיינפלד. https://www.youtube.com/watch?v=XJA30CfoXJ8&list=PLI7JlwCtJ849QwbnFHjEauBFZSRjEhnw8&index=1 מאסטר מיינד לינקדאין – קישור להאזנה של כל הפרקים: פרק מספר 1 –

קרא עוד »