חוברת ההדרכה לכתיבת פרופיל לינקדאין מנצח

טיפים לבניית פרופיל לינקדאין מנצח:

חוברת הדרכה זו נועדה לעזור לכם לבנות פרופיל לינקדאין ראוי אשר יאפשר לכם לבוא לידי ביטוי ברמה הגבוהה ביותר ולהציג את הכישורים שלכם ואת היתרונות הייחודים לכם בצורה מקצועית ברשת העסקית.

הפורמט בנוי בצורה הבסיסית והפשוטה ביותר להבנה, כך שתוכלו לבנות את הפרופיל שלכם בתוך מספר דקות ולאפשר לכם לייצר את הנוכחות המקסימלית אשר תוכל לשרת אתכם בכל דבר שתעשו, עכשיו או בעתיד.

מבנה הפרופיל – חלק עליון:

דגשים לחלק העליון בפרופיל הלינקדאין:

1. התחילו מתמונת הנושא, עדיף לטעון כל תמונה בתור תמונת נושא מאשר להישאר עם אפשרות ה Default של התמונה הכחולה והגנרית שלינקדאין מציע. רצוי לבחור תמונה שקשורה למקום העבודה שלכם, תמונה שקשורה לתפקיד שלכם או תמונה שבאופן כללי אתם יכולים להזדהות איתה כמו למשל ציטוט שאתם מתחברים אליו או תמונה שבה אתם בפעילות קשורה כלשהי.

טיפ מנצח: חיפוש קצר בגוגל תמונות של המונח linkedin cover photo יביא לכם רעיונות.

2. החלק הבא יהיה החלק של כתיבת הכותרת העליונה או בשפה מקצועית ה- Title שלכם.

ישנם שני דברים חשובים בכתיבת הכותרת שלכם: 1. הכותרת צריכה להראות את הערך שאתם נותנים (איך אתם יכולים לעזור למי שמגיע לפרופיל שלכם). 2. הכותרת צריכה להכיל מילות מפתח רלוונטיות לתפקיד / משרה / ייעוד שאתם מעוניינים להגיע אליו. בסופו של דבר לינקדאין עובד כמנוע חיפוש, תהליך הכנסת מילות המפתח בפרופיל נקרא “אופטימיזציה”.  כפי שאמרנו מקודם, כותרת טובה תהיה כזו אשר מציגה את הערך שלכם.

 ולהלן, עם מי תעדיפו להיות בקשר מהפרופילים הבאים, השמאלית או הימנית?

 

למרות שמדובר באותו האדם שמולכם, ככל הנראה תעדיפו להיות בקשר עם הימנית – זו שאתם יכולים לראות בצורה ברורה את הערך שהיא מציעה לכם וכיצד היא תוכל לעזור לכם במה שאתם מחפשים (זאת בהנחה כמובן שאתם מחפשים את השירות שהיא מציעה).

להלן שני מבנים אפשריים ומומלצים לבניית הכותרת בפרופיל הלינקדאין שלכם: הצעה למבנה כותרת ראשון

{Title} at {Company Name} – We help {Target Audience} with {USP}

USP = Unique selling proposition is the one thing that makes you or your business better than the competition.

Marketing manager at SpotHoob – We train and execute digital projects together with your team, not separately.

הצעה למבנה כותרת שני

{Title} | {What you do 1} | {What you do 2}

VP Marketing at SpotHoob | Brand builder | Sponsored campaign specialist

3. תמונת הפרופיל שלכם – לינקדאין הינה פלטפורמה מקצועית ולכן בראש ובראשונה אנחנו נשמור על נראות מקצועית ככל הניתן. נבחר בתמונת פרופיל ברורה, מקצועית ללא הסחות מיותרות ברקע וללא משקפי שמש. במידה ויש לתמונה רקע שאינו מתאים, אנחנו נסיר אותו בעזרת השימוש באתר להסרת רקע bg (השימוש באתר הינו חינם). אתר נוסף שיכול לעזור לנו לבחור תמונה ולדרג את רמת המקצועיות שלה הוא אתר photofeeler גם הוא חינמי.

הכלל כאן הוא לבחור תמונת פרופיל בולטת, ברורה, מייצגת, מקצועית, חביבה ומזמינה.

בוא נצא מנקודת הנחה שמישהו ראה את הפרופיל שלכם בתוצאות החיפוש או באחת התגובות לפוסט כזה או אחר. הוא נכנס אליכם לפרופיל והתרשם מהחלק העליון של הפרופיל שלכם – הדבר הראשון והעקרי אליו נחשף כאשר הגיע אליכם. לאחר מכן, הוא רוצה להתעמק ולקבל עליכם מידע נוסף. זאת הוא מקבל דרך החלק האמצעי של הפרופיל שלכם, עליו נדבר עכשיו.

  • דגשים לחלק האמצעי בפרופיל הלינקדאין:
  1. האודות – זהו המקום בו אתם צריכים לספר על עצמכם, היתרונות שלכם, מה אתם עושים, לגעת קצת בניסיון התעסוקתי שלכם ולהראות למה כדאי לאותו אדם שכבר הגיע לפרופיל שלכם ליצור איתכם קשר בין אם הוא מגייס שמעוניין בכם ובין אם הוא לקוח פוטנציאלי. זה המקום שלכם לבוא לידי ביטוי ולהציג את היכולות והערכים שאתם מציעים.

ישנם דרכים רבות בהן תוכלו לכתוב את תקציר הפרופיל שלכם ולהביא את הכישורים שלכם לידי ביטוי, לכן גם אם ננסה להקיף זאת לעולם לא נצליח. מה שכן, נוכל להציע, אלו הם מספר דגשים שיוכלו לאפשר לכם לקבל רעיונות מעניינים ולהציע טיפים שיוכלו לעזור לכם לעשות זאת.

  • לפני שאתם מתחילים לכתוב, רשמו על דף מהי הייחודיות שלכם ומה הערך המיוחד שאתם יודעים להביא לשולחן.
  • באותו הדף ערכו רשימה של החוזקות שלכם הכוללים גם את תכונות האופי המיוחדות לכם. לאחר מכר תשקיעו מחשבה כיצד אתם הופכים את תכונות האופי שלכם למשפטי מפתח חזקים באודות.

לדוגמא: אם יש לי תחביב הישגי, אני יכול להשליך מכך על רמת המחויבות שלי כאדם:

I guess that’s why I’m in such an accomplished sport like CrossFit, and you’ll never find me giving up training.

אם אני רוצה שידעו שאני אדם חברתי ושחקן צוות אני יכול לרשום:

I love working with people and always looking to create a genuine partnership.

  • כאשר אתם בונים את האודות לפרופיל שלכם, עשו שימוש במילות מפתח שחשוב לכם להתקדם בהן. אם למשל אתם מעוניינים להופיע בתוצאות החיפוש תחת הערך Marketing manager רצוי להכניס אותו לפחות פעמיים או שלוש לאודות שלכם.
  • התחילו במשפט פתיחה חזק שיגרום למי שמסתכל על הפרופיל שלכם לרצות לקרוא עוד.
  • סיימו בקריאה לפעולה בסוף הפרופיל, הזמינו את אותו אדם שקורא את הפרופיל שלכם ליצור איתכם קשר, לשבת איתכם לקפה או לשלוח לכם מייל.

 

If you would like to grab a cup of coffee and talk about tech, I would love to find time and get to know you.

5. מדיה (Featured) – חלק זה אינו חובה, אך רצוי למלא אותו. כאן אתם יכולים להכניס לינקים לכתבות / אתרים / ברושורים / מצגות וכל דבר אחר שאתם רואים לנכון ויכול לקדם אתכם ברמה האישית והמקצועית. זה נראה כך. 

6. ניסיון תעסוקתי – זהו המקום בו לינקדאין מאפשר לכם לספר על הניסיון התעסוקתי שלכם בעבר ובהווה. היכן עבדתם, באילו תפקידים עבדתם בכל מקום שבו הייתם ובין אילו שנים עבדתם שם, מה היה היקף המשרה שלכם בעבר (ומה היקף המשרה שלכם בהווה), מה הייתה הגדרת התפקיד שלכם ומה הוא כלל וכל מה שאתם רואים לנכון לשתף בפן המקצועי.

טיפ של אלופים: טעינת תמונות ומדיה לחלק של הניסיון התעסוקתי תגדיל את הנראות הוויזואלית שלכם בלינקדאין ותייצר ערך גדול יותר לפרופיל שלכם.

7. כישורים – בחלק זה לינקדאין מאפשר לכם לבחור את הכישורים המתאימים לכם. רצוי להכניס בין 30-60 כישורים שונים בתחומים שונים. חלקם מקצועיים, חלקם מנהליים וחלקם כישורי שפה (עברית/אנגלית וכו’).

טיפ של אלופים: אמצו כישורים של אנשים אחרים (תנו להם Endoresd) וכך הם יחזרו לכם “אימוץ” ומספר המדרגים שלכם יעלה, כך שרמת המקצועית שלכם עבור כל תחום תגדל.

דגשים לחלק התחתון בפרופיל הלינקדאין:

8. הנעה לפעולה – חלק זה מתייחס לפוסטים שאתם מעלים בלינקדאין ולנוכחות שאתם מייצרים ברשת העסקית. הכלל אומר שככל שתייצרו נוכחות גדולה יותר ותגיבו ליותר פוסטים, כך יותר ויותר אנשים יחשפו לפרופיל שלכם ויצרו איתכם קשר. הקפידו לרשום פוסטים מעניינים, כאלו שנותנים ערך לקהל היעד שלכם וכמובן שתמיד רצוי לרשום פוסטים שמניעים לפעולה, כך שקהל היעד אליו אתם מכוונים בסופו של דבר יצור איתכם קשר.

9. העדפות הפרופיל – בחלק זה אתם יכולים לבחור את ההאשטגים שאתם מעוניינים לעקוב אחריהם ואושיות המפתח (אנשים ידועים בציבור) שמעניינים אתכם.

10. שונות – כל מה שנשאר לכם כעת (במידה ועדיין לא עשיתם זאת) זה להוסיף את המוסד בו למדתם, המיקום הגאוגרפי שבו אתם נמצאים בו ואם תרצו (ואף מאוד מומלץ) להוסיף המלצות של קולגות / מעסקי עבר / לקוחות שהיו לכם לחלק של ההמלצות בתחתית הפרופיל.

זהו, עכשיו יש לכם פרופיל בדירוג All-star מה שאומר שתופיעו בסבירות של 70% יותר גבוהה מאנשים אחרים שאינם בדירוג זה. בנוסף, אם הקפדתם על כל הכללים והטיפים שנתנו לכם במסמך זה, יצרתם פרופיל מעניין וקורא לפעולה.

כל שנותר לכם עכשיו הוא להתחיל למנף את הלינקדאין שלכם למה שתרצו.

בהצלחה!

שתפו את המאמר
יכול לעניין אותך גם

פודקסט לינקדאין

מאסטר מיינד – פודקאסט על קידום בלינקדאין עם ברק פינקלשטיין וזיו שיינפלד. https://www.youtube.com/watch?v=XJA30CfoXJ8&list=PLI7JlwCtJ849QwbnFHjEauBFZSRjEhnw8&index=1 מאסטר מיינד לינקדאין – קישור להאזנה של כל הפרקים: פרק מספר 1 –

קרא עוד »