המדריך השלם ליצירת לידים דרך כלי החיפוש של
Sales Navigator

המדריך השלם ליצירת לידים דרך ה Sales Navigator

ברוך הבא לצעד החשוב ביותר שלך בהשגת לידים ולקוחות חדשים, כלי ה- Sales Navigator. בין אם אתה מחפש להגדיל מכירות, להגיע לקהלים חדשים, לנהל את הלקוחות שלך בצורה טובה יותר, או לקבל תובנות על השוק, אתה במקום הנכון.

מדריך זה יספק לך את כל הכלים שאתה זקוק להם להצלחה וייתן לך סקירה מלאה ומהירה לניהול ותפעול ה- SN להשגת תוצאות מקסימליות עבורך.

כמה מילים על המדריך ועל מה שתוכל למצוא בו. המדריך נכתב על ידי ברק פינקלשטיין, מייסד סוכנות קאיזין המתמחה בקידום בלינקדאין. ההשראה למדריך הינה מכלי העזר לניהול תוכנת ה SN מתוך המדריך הדיגיטלי שלינקדאין הוציאו אותו תוכל לראות בקישור זה.

המדריך בנוי בצורה מדרגית, בה אנו מתקדמים מהנושאים הבסיסיים לנושאים המורכבים. במידה ואתה רואה מרגיש שיש לך ידע בנושא מסוים, תרגיש חופשי לקפוץ קדימה.

המדריך בנוי בצורה אינטראקטיבית עם משימות, תרגולים, קישורים לסרטוני וידיאו ודברים נוספים שיעזרו לך להפוך להיות מקצועי יותר, תרגיש חופשי לעשות בהם שימוש לפי הצורך.

הערה אחרונה, המדריך נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך כמובן שהינו מתייחס לכולם.

 

 

על מה נדבר במדריך:

  • חלק ראשון: מהו סיילס נביגיטור ולשם מה אנחנו משתמשים בו.
  • חלק שני: הפעלת החשבון.
  • חלק שלישי: התאמות והגדרות.
  • חלק רביעי: התמצאות בפלטפורמה.
  • חלק חמישי: טיפים לשימוש בסיילס נביגיטור.
  • סיכום.

 

חלק ראשון – מהו סיילס נביגיטור

SN היא פלטפורמה חזקה מאוד עם שפע של יכולות שנועדו לעזור לך להגדיל את רשימות הלידים שלך בצורה פשוטה ומדויקת. הפלטפורמה של SN מספקת לך שפע של משאבים, ניתוחים, אפשרויות טירגוט ותובנות ליצרת קשר עם קהל היעד שלך.

לפני שאנחנו מתחילים בוא נעבור לרגע על מילון המושגים בהם נשתמש במדריך זה.

           
מילון מושגים:

  • ליד: אדם שאתה כבר עושה אתו עסקים או מעוניין לעשות אתו עסקים.
  • חשבון: חברה שאתה כבר עושה איתה עסקים או שאתה מעוניין לעשות איתה עסקים.
  • InMail: הודעה פרטית המאפשרת לך ליצור קשר עם אנשים בלינקדאין. אתה מקבל 50 קרדיטים לחודש ועל כל הודעה ששלחת וקיבלת מענה, אתה מקבל את הקרדיט חזרה. בכל חודש הקרדיטים מתאפסים לך שוב ואתה מקבל שוב 50 קרדיטים חדשים לשליחות.
  • Team link: פיצ’ר המאפשר לך לראות את הקשרים והרשת של הצוות שלך בכדי למצוא את נתיב ההיכרות הטוב ביותר לאדם שאתה רוצה ליצור אתו קשר.
  • Smart link: פיצ’ר המאפשר לך לנהל קישורים חכמים, למשל להוסיף קישורים להודעות היוצאות שלך ולקבל סטטיסטיקה מדויקת על מי צפה בקישור, כמה זמן, באיזה עמודים הוא צפה הכי הרבה ועוד.
  • CRM Sync: פיצ’ר המאפשר לך לייבא באופן מיידי פעילות מכירות מתוכנת ה CRM שלך ולייצא את רשימות הלידים מהסיילס נביגיטור אל תוכנת ה CRM שלך.
    *פיצ’ר זה פתוח לחבילות פרמיום בלבד של SN.
  • 1st degree connection: קשר מדרגה ראשונה, אדם בלינקדאין שאתה מחובר אליו באופן ישיר. שלחת לו הצעת התחברות והוא אישר או שהוא שלח לך ואתה אישרת.
  • 2nd degree connection: קשר מדרגה שניה, אדם בלינקדאין שיש לך לפחות קשר אחד משותף אתו ׁ(חיבור משותף של אדם שהוא קשר ראשון של שניכם).
  • 3rd degree connection: קשר מדרגה שלישית, אדם בלינקדאין שיש לך לפחות חיבור אחד מדרגה שניה אתו.

 חלק שני – הפעלת החשבון

מיד כשאתה מתחיל עם סיילס נביגיטור תקבל מלינקדאין מייל להפעלת הרישיון שלך. אם לא קיבלת מייל זה, עליך לבדוק בתיבת הספאם שלך.

אם אימייל העבודה שלך אינו משויך לפרופיל הלינקדאין שלך, תתבקש להוסיף את כתובת מייל העבודה שלך לפרופיל האישי. למידע נוסף כיצד לעשות זאת, לחץ כאן.

לאחר שהפעלת את חשבונך דרך המייל, ה SN יפתח לך בחלון נפרד. בחר “התחל” בכדי להמשיך.

בשלב הבא תתבקש לשמור רשימות שרלוונטיות אליך. רשימות אלו מורכבות מלקוחות פוטנציאלים (לידים) ודפים עסקיים (חשבונות). שמירה של רשימות אלו המורכבים מהלידים והחשבונות יעזרו ל SN להציג בפניך התרעות חשובות בעמוד הבית. אולם, חלק זה אינו קריטי מכיוון שגם בהמשך תוכל לייצר רשימות לידים וחשבונות לאחר שתלמד איך לעשות זאת בצורה טובה יותר. לעומת זאת, אם לא תייצר מספר העדפות, לא תוכל להמשיך לדף הבא.

לאחר מכן המשך לתוצאות החיפוש

על פי העדפות הלקוחות הפוטנציאלים והחברות ששמרת, SN יזהה מקבלי החלטות נוספים ויציג לך אותם כאנשי קשר פוטנציאלים ליצירת לידים. בצורה זו תוכל להתחיל לייצר רשימות ולבנות את רשימת הלקוחות החדשה שלך. ככל שתתרגל להשתמש במערכת של SN ולשמור חיפושים רלוונטיים, כך הפלטפורמה תייצר עבורך חיפושים דומים בצורה אוטומטית בהמשך. 

 

משימה

שמור והגדר 2 רשימות התחלתיות איתן תרצה לעבוד. רשימה ראשונה של לידים (אנשים איתם תרצה לעשות עסקים), רשימה שניה של חשבונות (חברות אשר מעניינת אותך).

אם אתה צריך עזרה, תוכל לצפות בסרטון הבא שהכנתי עבורך.

כיצד שומרים רשימה חדשה

חלק שלישי – התאמות והגדרות

ראשית חשוב לציין שההגדרות של ה SN שונות מההגדרות של הלינקדאין ולכן גם במידה והגדרות הפרטיות שלך בלינקדאין פתוחות לכולם (כולם יכולים לצפות בפרופיל שלך) עדיין עליך להתאים את ההגדרות ב SN על מנת שהלקוחות הפוטנציאלים שלך יוכלו לראות אותך כפי שצריך.

 

לך לחלק העליון של המסך ולחץ על הגדרות

לאחר מכן בחר באפשרות הראשונה, כך שלידים רלוונטיים שצפית בהם יוכלו לראות מי אתה.

כשסיימת זאת התקדם לשלב של הגדרת ההתראות במייל. התאם את ההעדפות שאתה רוצה לקבל עליהן התראה במייל, כך שיתאימו לצרכים שלך.

משימה

התאם את ההגדרות בפרופיל ה SN לצרכים שלך.

אם אתה צריך עזרה, תוכל לצפות בסרטון הבא שהכנתי עבורך.

כיצד להתאים את הגדרות הפרופיל ב SN לצרכים שלך

חלק רביעי – התמצאות בפלטפורמה

a. חלון החיפוש – כאן ניתן לבצע חיפוש חופשי לפי מילות חיפוש.
b. חשבונות – המילה Accounts מייצגת ב SN חברות (ראה מילון מושגים למעלה).
c. לידים – המילה Leads מייצגת ב SN אנשים/לקוחות (ראה מילון מושגים למעלה).
d, התרעות – שליטה בקבלת סוגי ההתרעות לעדכונים של לידים וחשבונות ששמרת.
e. תובנות על גדילה – אפשרות לצפות בתובנות של לינקדאין על נתוני הגדילה של החברה.
f. בניית רשימות לידים וחשבונות – אפשרות לבנות רשימות לידים וחשבונות משלכם.
g. הגדרות החיפוש – אפשרות לסינון החיפוש על פי לידים או חשבונות.
h. קישורים חכמים – מאפשר לשלוח קישורים חכמים בהודעות ולקבל מידע מי צפה בקישור,
i. כמה זמן הוא צפה בו, באיזה עמודים מתוך המצגת (למשל) הוא היה הכי הרבה וכו’.
j. הודעות – צפייה בהתכתבויות שביצעת דרך ה SN, יש לשים לב שהודעות אלו הן לא
k. ההודעות המופיעות בלינקדאין ולכן ההתכתבויות שעשית דרך ה SN יופיעו כאן.
l. הגדרות אישיות – חלון ההגדרות האישיות של ה SN שלך.

חלון הלידים

a. סינון לפי חשבונות – מאפשר לבצע סינון לפי סוג חברות.
b. סינון לפי תפקיד – חיפוש לפי סוג התפקיד והפוזיציה בחברה.
c. ספוט לייטים Spotlights – פילטר מגניב מאוד שמאפשר לסנן לפי דגשים מיוחדים כגון: האם הוזכר בחדשות, האם החליף עבודה לאחרונה, האם כתב פוסט בלינקדאין לאחרונה וכו’. בהמשך נדבר על למה זה חשוב ואיך זה יכול לעזור לנו.
d. חיפוש לפי מילות מפתח בתוכן – מאפשר לחפש לפי תוכן שפרסמו הלידים בלינקדאין.
e. מאפיינים אישיים – מאפשר לבצע חיפוש לפי מאפיינים אישיים של הלידים ברזולוציות מאוד גבוהות ובכך לדייק את סוגי הלידים שאתה מעוניין למצוא. לדוגמה: דרגת החיבור, האם אתם חברים באותה קבוצה, האם הוא קשר של מישהו שאתה מכיר (מאפשר לך למצוא לקוחות של קולגות שלך) מאיפה הוא ועוד ועוד.
f. תהליכי עבודה Workflow – מאפשר לבצע חיפוש בתוך רשימות שייבאת כמו ה CRM או רשימות הלידים.

משימה

הכן רשימות לידים ושמור אותם בפרופיל ה SN שלך לפי הפילטרים שהוצגו להלן.

סרטון הסבר – שמירת רשימות לידים בעזרת השימוש בפילטרים

חלון החברות

a. מאפייני חברה – אפשרות לסינון חברות לפי מאפיינים, דמוגרפיה, כוח אדם, מחזור וכו’.
b. ספוטלייטים Spotlights – אפשרויות חיפוש על פי מאפיינים מיוחדים על החברות.
c. תהליכי עבודה Workflow – יבוא חברות מתוך ה CRM (פתוח לפרימיום בלבד) ורשימות שמורות ב SN.

משימה

הכן רשימות לידים ושמור אותם בפרופיל ה SN שלך לפי הפילטרים שהוצגו להלן.

סרטון הסבר – שמירת רשימות חשבונות בעזרת השימוש בפילטרים

 

חלק חמישי – טיפים לשימוש בסיילס נביגיטור

לאחר שביצענו חיפוש של קהל הלקוחות (תחת חלונית “לידים”) או החברות שאנחנו מחפשים, אנחנו נשמור את החיפוש ונשמור את כתובת ה URL של החיפוש בכרום בחלונית “מועדפים”. ישנם שתי סיבות שכדאי לנו לשמור גם את כתובת ה URL של החיפוש: הראשונה, גיבוי נוסף לחיפוש שאנחנו מבצעים אם במקרה רשימת הלידים שלנו תימחק מכל סיבה שהיא או שלא חידשנו את המנוי ל SN והרשימה לא נשמרה. השניה, ישנם תוכנות צד שלישי, למשל תוכנות של שליחת הודעות באוטומציה מלאה אשר עושות שימוש בכתובת ה URL של החיפוש ללא צורך לשמור את רשימת הלידים בקובץ SCV.

מכאן המשך ההתנהלות מול רשימות הלידים מאוד דומה להתנהלות שלנו בלינקדאין. נוכל לשלוח לאותם האנשים בקשות חברות עם הודעה אישית, בקשה להתחברות ללא הודעה או פנייה דרך שירות ה InMail (ראה מילון מושגים בתחילת החוברת).

הרעיון ב SN זה לפצח את הקטגוריות של החיפוש ובעצם לייצר הקשרים נכונים, לדוגמא:

בחיפוש לידים נוכל להגדיר אנשים שעבדו בחברות מסוימות בעבר שאנחנו יודעים שבחברות אלו עשו שימוש בשירות שלנו, למשל מי שעבד בחברת Oracle שלצורך העניין משתמשת בשירותים שלנו. אם נצא מנקודת הנחה שאותו עובד היה רגיל לעבוד עם המוצר שלנו ועבר עכשיו לחברה אחרת, יש סיכוי טוב שהוא ירצה להשתמש במוצר שלנו גם בחברה החדשה וכל מה שנשאר לנו עכשיו זה לברך אותו על התפקיד החדש והנה יש לנו איש קשר בחברה חדשה שרוצה להוכיח את עצמו ולהביא אתו “רוח חדשה” למקום העבודה החדש.  

הנה דוגמה נוספת שאפשר לעשות דרך ה SN ותעזור לנו להגביר את המכירות שלנו.

בוא נגיד שיש לי רשימה של לקוחות שמכירים אותי (ללא קשר ללינקדאין או ל SN). במקרה כזה אני ארצה לשמור אותם תחת רשימת “לידים” חדשה. לרשימה זו אני לצורך העניין אקרא בשם Past customers/contacts עם אותם לקוחות עבר שמכירים אותי כבר.

לאחר מכן אנחנו נגדיר קבלת התרעות על שינוי עבודה של לידים ברשימה הזו. כאשר “ליד” כלשהו מרשימה זו ישנה עבודה, אני אקבל על זה התראה ואברך אותו בהודעה אישית ועל הדרך אבדוק האם הם היה רוצה לייצר הצלחה בחברה החדשה ולהכניס לשם את המוצר שלי.

את אותו דבר אני יכול לעשות גם עם הפיצ’ר של Spotlights באופן מאוד פשוט. תחילה עלי להגדיר את מאפייני ההתרעות שאני מעוניין לקבל וכל מה שנשאר לי לעשות עכשיו זה לפנות לאותו “ליד” בהודעה אישית ולדבר אתו על הפוסט האחרון שהוא כתב או כל דבר אחר.

טיפ נוסף ומקורי מאוד, יש באפשרותי לבדוק את החיבורים שיש לי עם קשר כלשהו. במקרה זה אני יכול לבדוק קולגה או מתחרה שלי ולראות מי הקשרים שלו, מתוך כך להסיק מי מהם הלקוחות שלו ולפנות אליהם.

כמו שאפשר להבין השימוש ב SN הוא פשוט מדהים והגבולות היחידים לשימוש בפלטפורמה הזו הם אלו הנמצאים בראשך בלבד, אם תלמד לבצע את ההקשרים הנכונים לחיפוש ולבנות נכון את רצף ההודעות שלך, תוכל להגדיל את העסק או הארגון שלך בצורה מאוד משמעותית.

סיכום

המטרה שלי בחוברת זו הייתה להביא לך את כל המידע הרלוונטי על השימוש בכלי החיפוש של ה SN והאפשרויות הגלומות בו. אני מתאר לעצמי שאם הגעת עד לכאן זה רק אומר שאתה מעוניין ללמוד ולהעמיק את היכולות שלך בלינקדאין והפלטפורמה של סיילס נביגיטור היא בדיוק המקום בשבילך לעשות זאת.

כמו שהצלחת להבין, ה SN זהו הכלי האולטימטיבי בשבילך לייצר לידים, להרחיב ולבנות את רשת הקשרים שלך ולבצע תהליך מכירות חכם לצד קבלת התרעות על אפשרויות מכירה פוטנציאליות. בעבודה נכונה אתה יכול לבנות מערך מכירות מנצח שיוביל אותך להצלחה ויקדם את הארגון שלך בצורה משמעותית לאורך זמן.

בחוברת זו עברנו על השימושים הבסיסיים שניתן לעשות עם הפלטפורמה של הסיילס נביגיטור, אך כמובן שאתה יכול לקחת את זה שנות אור קדימה. תחשוב שאם אתה ממשק את התוכנה למערכת CRM ומחבר אותה עם תוכנת צד שלישי לשליחת הודעות ויוצר לכל המערכת הזו sequence (רצפים אוטומטיים של הודעות) שמפעילים “טריגר” (trigger) ברגע שהלקוח מבצע פעולה שהגדרת, יצרת מכונה אוטומטית ליצירת לידים וקבלת פניות ומכאן השמיים הם הגבול.

עכשיו כל שנותר לך לעשות זה להעמיק את הידע שלך בפלטפורמת ה SN ולהתחיל לקבל ביטחון בשימוש בפלטפורמה המדהימה הזאת. לכל שאלה אני כאן לרשותך, בתקווה שנצליח להגדיל ולהרחיב את הארגון שלך יחד.

תודה שהקדשת את הזמן לקרוא חוברת זו,

בהערכה רבה לעשייה שלך.

ברק פינקלשטיין.

שתפו את המאמר
יכול לעניין אותך גם

פודקסט לינקדאין

מאסטר מיינד – פודקאסט על קידום בלינקדאין עם ברק פינקלשטיין וזיו שיינפלד. https://www.youtube.com/watch?v=XJA30CfoXJ8&list=PLI7JlwCtJ849QwbnFHjEauBFZSRjEhnw8&index=1 מאסטר מיינד לינקדאין – קישור להאזנה של כל הפרקים: פרק מספר 1 –

קרא עוד »